Veel gestelde vragen

Heeft u een Showroom?
Ja! Onze showroom geopend van maandag t/m zaterdag van 9.00 - 17.30 uur

Het adres van onze showroom is:
Esdoornlaan 40
1521 EB Wormerveer (circa 15 min. rijden vanaf Amsterdam)
Tel. 075 - 6210015 ( tussen 9.00 uur en 17.30 uur)

Ik heb producten besteld, hoe nu verder?
Wanneer u producten bij ons heeft besteld ontvangt u direct een orderbevestiging en een factuur per email (Geen orderbevestiging? Check uw SPAM-inbox). Op de factuur vindt u een overzicht van uw bestelling en de verwachte levertijd. Zodra de betaling bij ons binnen is, wordt de bestelling verder in behandeling genomen.

Wat is de levertijd van de producten?

Bij ieder product op de website staat de verwachte levertijd vermeld onder de foto. Heeft u de producten al besteld? Dan is de verwachte levertijd per product terug te vinden op uw factuur.

Hoe snel heb ik een product in huis als deze direct leverbaar is?

Direct leverbaar betekent dat we de producten op voorraad hebben in ons magazijn. Over het algemeen kunt u ervan uitgaan dat u deze producten binnen 2 tot 5 werkdagen in huis heeft. Is uw pakket heel groot (bijvoorbeeld een bank of eettafel) dan kunt u het beste uitgaan van 3 tot 8 werkdagen.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
Voor grote en/of meerdere pakketten:
Uw bestelling wordt geleverd door onze transporteur. U krijgt altijd enkele dagen van te voren bericht van de planner omtrent de afleverdatum. De bezorging vindt plaats van maandag tot en met vrijdag.

Voor kleinere pakketten:
Uw bestelling wordt geleverd door de pakketdienst DHL. We sturen u een e-mail wanneer het pakket is opgehaald in ons magazijn, de levering is doorgaans op de volgende werkdag. DHL levert tussen 8.00 en 18.00.
Als u niet thuis bent krijgt u een briefje in de bus. U kunt hierop voor 23:59 aangeven of u een 2e bezorgpoging wenst of dat u het pakket wil ophalen bij het DHL service punt bij u in de buurt.
De bezorging vindt plaats van maandag tot en met vrijdag.

Mijn producten zijn (deels) niet direct leverbaar, wat nu?
De verwachte levertijd staat vermeld op uw factuur. Wanneer uw producten bij ons binnen zijn gekomen en klaar zijn om geleverd te worden krijgt u bericht van ons. Is uw bestelling een klein pakket dan wordt deze met DHL verstuurd en ontvangt u een Track & Trace code van DHL per email. Uw pakket zal dan waarschijnlijk de volgende dag al worden bezorgd. Verwacht u een grote bestelling dan neemt de transporteur binnen enkele dagen contact met u op om een bezorgdatum af te spreken.

Ik wil mijn bestelling pas later ontvangen, kan dit?

Ja! Het is mogelijk om uw bestelling vast te houden. U kunt de bestelling kosteloos maximaal één maand in ons magazijn laten staan. Wilt u dat wij uw spullen langer opslaan dan vragen wij een kleine bijdrage.

Zijn alle producten te zien in de showroom?

Nee. In de showroom hebben we slechts een selectie van de producten in de webshop. Of een product in de showroom te zien is staat altijd vermeld onderaan in de productinformatie.

Kunnen wij de producten zelf ophalen?

Ja! Alles wat we op voorraad hebben (levertijd: Direct leverbaar) kunt u ook zelf ophalen bij ons magazijn. Het adres van het magazijn is:
Veerdijk 28 B/C, 1531MS, Wormer.
Als u de producten zelf wilt ophalen kunt u het beste even bellen van te voren (075-621 0015), dan zorgen we dat uw bestelling klaar staat om af te halen.

Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

Al onze producten worden binnen Nederland gratis geleverd! (met uitzondering van de Waddeneilanden)
In België leveren wij gratis bij een aankoopbedrag boven €500,00.
Is het aankoopbedrag lager dan €500,00 dan wordt er €25,00 verzendkosten in rekening gebracht.

Kan ik een geleverd artikel ook retourneren?

Ja, dat kan tot 14 dagen na ontvangst. Meld ons altijd als u een product wilt retouneren en met de reden hiervoor (klantenservice@4udesigned.nl). Voorwaarde is wel dat het artikel ongemonteerd en onbeschadigd weer terug geplaatst kan worden in de originele verpakking. U kunt het pakket zelf terug brengen of laten ophalen door onze transporteur. Vermeld bij uw pakket duidelijk uw adres en factuurnummer, bijvoorbeeld op een briefje in de doos. De transportkosten hiervoor zijn voor uzelf! Deze transportkosten variëren en zijn afhankelijk van het volume en gewicht van het pakket. Betreft het een pakket dat u met DHL heeft ontvangen, dan kan deze ook teruggestuurd worden met DHL. De retourzending wordt dan bij u thuis opgehaald. De kosten hiervoor bedragen €17,50 per pakket. Neem voor een exacte prijsopgave contact met ons op.

Levert u ook in het buitenland?

Ja, wij leveren wereldwijd. Voor de transportkosten naar het buitenland kunt u mailen voor een prijsopgave (klantenservice@4udesigned.nl).
In België leveren wij gratis vanaf €500. (Bij aankopen onder de €500 worden er €25,00 aan verzendkosten in rekening gebracht).

Levert u de meubels gemonteerd?

Op de website staat bij ieder product vermeld of het product gemonteerd of ongemonteerd wordt geleverd.
Meestal is dit ongemonteerd, maar soms gemonteerd. Wij monteren de meubels niet.

Tot waar leveren jullie?

Wij leveren tot na de eerste deur op de begane grond.

Moet ik de vervoerder helpen tillen?

Ja, onze chauffeur komt alleen, daarom is het bij grote of zware pakketten noodzakelijk dat hij geholpen wordt.

Leveren jullie ook onder rembours?

Ja, wij kunnen grote producten onder rembours leveren. De bestelling kan dan contant of per pin voldaan worden bij onze chauffeur. Uw bestelling onder rembours laten bezorgen kost €25,00.

Kan ik mijn bestelling ook annuleren?

Dat kan. Voorwaarde hiervan is dat een artikel niet speciaal voor u besteld is. Is dit wel het geval en is het product nog niet geleverd dan rekenen wij 30% annuleringskosten. Is het product al geleverd, dan rekenen wij 50% annuleringskosten + retourkosten. 

Zit er garantie op de producten?

Op de meeste van onze producten zit 1 of 2 jaar garantie. Of er garantie zit op een product en hoelang staat vermeld in de productbeschrijving van het product. Fabrieksfouten vallen onder de garantie. Gebruiksschade valt niet onder de garantie. 

LET OP: Op showroommodellen geven wij geen garantie, u moet deze ook zelf ophalen in de showroom.

Kan ik als Belgische ondernemer inkopen zonder BTW?
Ja, dat kan. Indien u een bestelling plaatst zult u automatisch een factuur ontvangen inclusief BTW. Nadat wij uw BTW-nummer hebben gecontroleerd zullen wij u een nieuwe factuur toesturen waarin de BTW is verrekend.

Wat te doen bij schade tijdens transport?

Als uw pakket beschadigd aankomt kunt u het beste een foto maken van het pakket en de levering weigeren. Heeft u het pakket toch aangenomen maak dan foto's van de beschadiging en email deze met uw factuurnummer binnen 2 dagen naar klantenservice@4udesigned.nl. Plaats het artikel terug in de originele verpakking zodat deze eventueel door ons transportbedrijf weer opgehaald kan worden. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om de kwestie op te lossen!

Welk afleveradres kan ik opgeven?

Belangrijk is dat u een afleveradres opgeeft waar meestal iemand aanwezig is, bent u weinig thuis dan kunt u ook het adres van bijvoorbeeld uw werk, buren of vrienden opgeven als afleveradres.

Wat houdt vintage stijl meubelen in?
Onze vintage stijl meubelen worden met de hand gemaakt en afgewerkt en niet machinaal. Dit kan zorgen voor oneffenheden in het frame of in het hout. Daardoor heeft ieder meubel zijn eigen karakter en krijgt het een vintage look en feel.